خودرو و ابزار

روش های نگهداری و شستشوی روکش صندلی خودرو چیست؟

یکی از مهمترین لوازم جانبی و تزئینی اتومبیل روکش صندلی خودرو می باشد. این روکش هم در زیبایی خودرو و هم در راحتی و استهلاک صندلی ها اثر گذار است. به همین خاطر باید در انتخاب آن دقت نمایید. یکی از مواردی که باید مد نظر داشته باشید این مورد است که هر روکشی برای هر مدل صندلی مناسب نمی باشد. همچنین برای مدل های مختلف خودرو باید روکش مخصوص آن مدل انتخاب شود.

روکش صندلی چرم طرح سناتور برند رایکو کاور مناسب تیبا 1 جدید

چرا انتخاب درست روکش صندلی خودرو دارای اهمیت بالا می باشد؟

روکش صندلی خودرو همانطور که اشاره شد تنها برای زیبایی خودرو مورد استفاده قرار نمی گیرد. این تولیدات ارتباط مستقیم با راحتی سرنشینان خودرو و همچنین عمر مفید صندلی های خودرو دارند. به همین دلیل باید در انتخاب آنها دقت کرد. از مهمترین دلایل برای انتخاب درست این روکش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عمر مفید صندلی ها و روکش های صندلی فابریک خودرو: یک روکش صندلی خودرو در صورت با کیفیت بودن از صندلی های خودرو محافظت خواهد کرد. صندلی خودرو یکی از قسمت های خودرو می باشد که همیشه در معرض استهلاک قرار دارد. این استهلاک در صورت وجود کودک و یا حیوانات خانگی افزایش خواهد یافت. به همین خاطر باید محصولی مناسب انتخاب نمایید.
  2. راحتی سرنشینان: کاملا مشخص است که مهمترین عمل راحتی سرنشینان صندلی خودرو می باشد. این احساس راحتی می تواند با یک روکش مناسب افزایش و یا کاهش پیدا کند.
  3. جریان هوا: روکش صندلی خودرو در صورت با کیفیت بودن جریان هوا را مابین صندلی و سرنشین ایجاد خواهد کرد و باعث خنکی اعضای مرتبط با صندلی خواهد شد.
  4. زیبایی خودرو: انتخاب یک روکش مناسب و ست بودن آن با فضای داخلی و دیزاین خودرو می تواند بسیار بر حس آرامش و زیبایی فضای داخلی ماشین تاثیر گذار باشد.

ویژگی های یک روکش صندلی خودرو ایده آل چیست؟

بهترین روکش صندلی خودرو باید دارای موارد زیر باشد:

  1. ایجاد سیرکوله هوا و جلوگیری از تعریق سرنشینانی که بر روی صندلی نشسته اند.
  2. قابلیت نظافت پذیری آسان: این مورد یعنی اینکه این روکش ها را بتوان به راحتی با دستمال یا جاروبرقی بدون جدا شدن از صندلی تمیز کرد.
  3. با کیفیت ترین مدل این محصولات ضد آب هستند. در داخل خودرو هر لحظه امکان ریختن آب و مایعات بر روی صندلی ها وجود دارد. به همین دلیل این مورد می تواند بسیار کاربردی و مهم باشد.
  4. یک روکش صندلی خودرو با کیفیت بایستی علاوه بر زیبایی باید بتواند صندلی ها را به صورت کامل پوشش دهد.
  5. قابلیت نصب و جدا شدن راحت: یک روکش صندلی مناسب باید به راحتی بر روی صندلی نصب و  به راحتی از آن جدا شود.
  6. متریال ساخت: روکش صندلی خودرو با از مواد اولیه با کیفیت ساخته شود. در صورتی که متریال این تولیدات با کیفیت باشد در برابر گرما و سرما مقاوم خواهند بود و سریع دچار فرسودگی نخواهند شد.
  7. قیمت مناسب: یکی از مهمترین موارد در خرید این محصول علاوه بر کیفیت قیمت آن می باشد. یک روکش مناسب باید علاوه بر باکیفیت بودن از قیمت معقول نیز بهره مند باشد.

 

در این بخش به روتین ترین محصولات موجود در بازار اشاره خواهیم کرد:

  1. روکش صندلی خودرو از جنس چرم طبیعی: گران ترین روکش صندلی موجود در بازار این مدل می باشد. دلیل این قیمت هم متریال گران قیمت این نوع تولیدات می باشد. معمولا این روکش ها به صورت سفارشی تولید می شوند و به صورت عمده در بازار موجود نمی باشند. این محصولات دارای دوام بسیار بالا، قابلیت ایجاد سیرکوله هوا و جلوگیری از تعریق و ظاهری بسیار زیبا هستند. از معایب این تولدات می توان به جذب گرمای بالا در معرض آفتاب و قیمت بالای آن اشاره کرد.
  2. روکش صندلی با جنس چرم مصنوعی: این نوع از محصولات دارای زیبایی عالی با قیمت بسیار مناسب می باشد. جذب کمتر دما در برابر نور آفتاب، ضد آب و ضد لک بودن از مزایای این مدل ها می باشد. داشتن بوی نامطبوع و استفاده از متریال مصنوعی از معایب این مدل ها است.
  3. روکش صندلی با جنس وینیل: این نوع از روکش صندلی خودرو از محبوب ترین محصولات موجود در بازار هستند. از جنس پلاستیک بوده و دارای دوام بسیار بالایی می باشند. عمر مفید بسیار بالا، مقاومت در برابر رطوبت، سازگاری با محیط زیست از ویژگی های این محصول است. ایجاد بوی نامطبوع در زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید از معایب این نوع روکش است.
  4. روکش صندلی خودرو از متریال جدید نئوپرن: این محصول از جدیدترین محصولات موجود در بازار می باشد. جنس این محصول از پلی استر با خاصیت الاستیسیته است. دوام بسیار بالا، عایق دما بودن، ضد آتش بودن، ضد آب بودن و ارزان بودن از مزایای این محصول می باشد. از معایب این روکش می توان به نصب سخت این محصول اشاره کرد.

شستشوی چادر خودرو

روش های نگهداری و شستشوی روکش صندلی خودرو چیست؟

بعد از خرید انواع روکش صندلی خودرو باید از نحوه نگهداری و شستشوی آن اطلاع حل کنید. در غیر این صورت سریعا از بین خواهد رفت. در این بخش به این روش ها اشاره خواهیم کرد:

روش های روتین نگهداری روکش:

انواع روکش صندلی خودرو روش نگهداری خاص خود را دارند ولی به صورت عمومی می توان به روش های زیر اشاره کرد:

  1. نصب اصولی: اگر روکش به صورت شل و یا بسیار سفت بر روی صندلی قرار گیرد از بین خواهد رفت.
  2. محافظت در برابر گرما و نور آفتاب
  3. استفاده نکردن از وسایل و تجهیزات تیز و سفت در تمیز کردن
  4. استفاده نکردن از دترجنت های خورنده
  5. بهتر است که حیوانات خانگی بر روی روکش و صندلی خودرو قرار نگیرند.

 

روش های شستشو:

  1. ابتدا با استفاده از جارو برقی تمام سطوح صندلی ها و روکش ها را تمیز نمایید.
  2. سپس با یک اسپری کننده، مواد تمیز کننده بدون خاصیت خورندگی را بر روی سطح روکش اسپری نمایید.
  3. در این مرحله با استفاده از یک دستمال تمیز قسمت های اسپری شده را تمیز کنید.
  4. سپس با یک اسپری دیگر آب گرم به سطوح اسپری کنید.
  5. با یک دستمال تمیز دوباره قسمت های مختلف را پاک نمایید. برای مناطقی که لک شده و با یک بار تمیز کردن پاک نمی شود این مراحل را چند بار تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *